واکنش تند اوباما به اظهارت ترامپ / توافق هسته ای ایران، موفقیتی بزرگ است
پایگاه خبری - تحلیلی
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
واکنش تند اوباما به اظهارت ترامپ / توافق هسته ای ایران، موفقیتی بزرگ است

 

 

«پرزیدنت اوباما روز جمعه صلاحیت دونالد ترامپ برای مسئولیت ریاست جمهوری را پس از اظهارات اخیر وی زیر سئوال برد؛ ترامپ گفته بود ایالات متحده و متحدانش باید از محدودیت هایی که ده ها سال بر تسلیحات هسته ای اعمال شده است، کنار بروند.

روزنامه نیویورک تایمز (New York Times) در گزارشی تحت عنوان "اوباما اظهارات دونالد ترامپ در رابطه با تسلیحات هسته ای را به شدت مورد توبیخ قرار داد" به انعکاس اظهارات رئیس جمهور آمریکا در رابطه با تسلیحات هسته ای و دفاع وی از توافق هسته ای پرداخته است.

به گزارش انتخاب؛ در این گزارش آمده است: «پرزیدنت اوباما روز جمعه صلاحیت دونالد ترامپ برای مسئولیت ریاست جمهوری را پس از اظهارات اخیر وی زیر سئوال برد؛ ترامپ گفته بود ایالات متحده و متحدانش باید از محدودیت هایی که ده ها سال بر تسلیحات هسته ای اعمال شده است، کنار بروند. اوباما در پاسخ به این اظهارات عنوان کرد: "ما رئیس جمهوری را نمی خواهیم که از اهمیت ویژه این موضوع بی خبر باشد."

 اوباما در مصاحبه خود با خبرنگاران پس از پایان نشست امنیت هسته ای، عنوان کرد که اظهارات آقای ترامپ، منعکس کننده شخصی است که "چیز قابل توجهی از سیاست خارجی یا سیاست هسته ای و به طور کلی جهان، نمی داند".»

 نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری عمده اوباما در مسئله هسته ای در دوره ریاست جمهوری خود می نویسد: «انتقاد اوباما از اظهارات ترامپ در رابطه با گسترش تسلیحات هسته ای، در واقع مربوط به یکی از بزرگترین مسئولیت های رئیس جمهور آمریکا است. موضوعی که می توان آن را از اهداف اصلی آقای اوباما در دوره ریاست جمهوری اش دانست.

 اوباما همچنین گفت که رهبران جهانی و دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس امنیت هسته ای، در گفتگوهای خصوصی با وی نسب به اظهارات آقای ترامپ ابراز نگرانی کرده اند.

 آقای ترامپ پیش از این عنوان کرده بود که با دستیابی ژاپن و کره جنوبی به تسلیحات هسته ای برای بازداشتن همسایه سرکش آن ها یعنی کره جنوبی، مشکلی ندارد. او همچنین از رد کردن استفاده از تسلیحات هسته ای در یک درگیری نظامی در اروپا خودداری کرده و گفته بود: "شما نمی توانید به آن ها بگویید، همه چیز را از روی میز کنار بگذارید."»

 نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود به توافق هسته ای و اظهارات اخیر اوباما در رابطه با آن اشاره کرده و می نویسد: «آقای اوباما در اوایل روز جمعه با اشاره به توافق هسته ای ایران که بزرگترین دستاورد او در زمینه منع گسترش تسلیحات هسته ای است، عنوان کرده بود که این توافق، یک موفقیت قابل توجه است.

 
اوباما گفت به خاطر محدودیت هایی که این توافق بر برنامه هسته ای ایران اعمال می کند، اکنون ایرانی ها در صورت نقض توافق، فاصله ای یک ساله تا ساخت بمب دارند در حالی که این زمان قبل از شروع تلاش های دیپلماتیک در میانه سال 2012، دو یا سه ماه بیشتر نبوده است.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها:
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرج آنلاین و آدرس karajonline.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.